آموزشسیستم مدیریت محتوا

نصب افزونه در وردپرس

قبل از اینکه به آموزش نصب افزونه در وردپرس بپردازیم باید بگوییم که افزونه وردپرس چیست و چه کارایی هایی دارد؟

افزونه وردپرس چیست؟

افزونه وردپرس یکسری امکاناتی است که وردپرس در اختیار کاربران وردپرسی قرار میدهد تا بتوانند با این امکانات وبلاگ وردپرسی خود را بهتر مدیریت کنند. همچنین امکاناتی مانند ایجاد فرم تماس ، فروشگاه ساز ، فرم پرداخت و… را در اختیار کاربران قرار داده میشود تا بدون نیاز به هیچ گونه برنامه نویسی تنها با چند کلیک ساده کاربران به سادگی به این امکانات دسترسی داشته باشند.

وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای قدرتمند است که با بیش از ۵۴ هزار افزونه کاربری رایگان و پولی از محبوب ترین سیستم های مدیریت محتوا و پر امکانات میباشد. شما میتوانید برای هر نیاز وبلاگ وردپرسی خود به طور مثال افزونه امتیاز دهی به مطالب را بصورت رایگان از هسته وردپرس دریافت کنید. یکسری افزونه های دیگر نیز با پرداخت هزینه اندک میتوانید آنها را دسترسی داشته باشید و به راحتی روی سیستم وردپرس خود پیاده سازی کنید.

نصب افزونه از طریق هسته وردپرس

یک راه متداول و بسیار راحت نصب افزونه در وردپرس نصب از هسته وردپرس است. پس از ورود به پنل مدیریت وردپرس با مراجعه به بخش افزونه ها – افزودن را انتخاب کنید. حالا پنجره ای برای شما باز میشود که میتوانید افزونه های پیشنهادی را مشاهده کنید و از منو جستجو افزونه دلخواه خود را جستجو کنید و آن را پیدا کنید.

نصب پلاگین وردپرس

حالا افزونه مورد نظر خود را از لیست افزونه ها که پیدا کرده اید روی دکمه هم اکنون نصب کن کلیک کنید. پس از آن روی دکمه فعال کردن بزنید و افزونه شما با موفقیت فعال میشود. پس از فعال شدن افزونه میتوانید به تنظیمات افزونه مراجعه کنید و تنظیمات دلخواه خود را برای افزونه پیاده سازی کنید.

اگر افزونه شما در سایت دیگری قابل دانلود میباشد و آن را دانلود کرده اید در همان صفحه افزودن افزونه دکمه بالا ” بارگذاری افزونه ” را کلیک کنید.

پس از آن کادری برای شما باز میشود که امکان بارگذاری افزونه را به شما میدهد با کلیک بر روی کادر مربوطه فایل فشرده افزونه را انتخاب کنید و سپس روی دکمه هم اکنون نصب کن کلیک کنید.

پس از آن روی دکمه فعال کردن افزونه بزنید و افزونه شما فعال میشود.

نصب افزونه از طریق CPanel

در بعضی موارد به دلیل محدودیت حجم اپلود افزونه و… امکان نصب از طریق هسته وردپرس را نخواهید داشت برای نصب افزونه از طریق مدیریت هاست خود در سی پنل مراجعه کنید سپس با مراجعه به بخش File Manager باید به مسیر زیر مراجعه کنید: public_html/wp-content/plugins/ 

پلاگین وردپرس سی پنل

پس از مراجعه به پوشه plugins بر روی دکمه Upload کلیک کنید. سپس فایل مورد نظر خود(بصورت فشرده) را اپلود کنید.

پس از تکمیل اپلود صفحه فایل منیجر را بر روی دکمه رفرش بزنید تا فایل اپلود شده نمایش داده شود . پس از آن دکمه Extract را بزنید تا فایل از حالت فشرده خارج شود.

سپس با مراجعه به بخش افزونه های وردپرس افزونه دلخواه شما در لیست افزونه ها نمایش داده میشود. با کلیک روی دکمه فعال کردن افزونه ، افزونه شما فعال میشود و میتوانید آن را مدیریت و استفاده کنید.

لازم به ذکر است مراحل نصب در DirectAdmin هم مانند مراحل ذکر شده میباشد.

در صورت داشتن هرگونه سوال در این مورد میتوانید با کارشناسان هاست سان در واحد طراحی سایت با شماره ۰۲۱۲۸۴۲۱۱۰۲ داخلی ۴ در اتباط باشید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید

بستن