آموزشدامنه

آموزش ثبت دامنه IR. (همراه ایجاد شناسه در ایرنیک)

در آموزش ثبت دامنه IR. که برای شما آماده کردیم با طی مراحل آسان زیر میتوانید در کمتر از ۱۰ دقیقه صاحب دامنه IR. شوید.

قبل از خرید دامنه نیاز است که شما یک حساب کاربری در مرکز ثبت ملی دامنه های ایران (ایرنیک) داشته باشید. پس از ثبت نام در سایت ایرنیک شما میتوانید از طریق هاست سان دامنه خود را ثبت کنید و در پنل ایرنیک خود آن را مدیریت کنید.

هزینه ثبت دامنه ir در هاست سان یکساله ۴۵۰۰ تومان و ۵ ساله ۱۴۰۰۰ تومان میباشد.

مرحله اول: ایجاد شناسه ایرنیک برای ثبت دامنه IR.

برای ایجاد شناسه ایرنیک به وبسایت NIC.IR مراجعه کنید و در بخش بالا مشخصه های شناسه – ساختن شناسه کاربری را کلیک کنید و ایجاد شناسه کاربری کلیک کنید.

اگر به عنوان شخص حقیقی هستید و قصد ثبت دامنه .ir و یا id.ir. را دارید گزینه اول شخص حقیقی را انتخاب کنید.

درصورتی که قصد ثبت co.ir. یا net.ir. یا org.ir. دارید باید شما یک شخص حقوقی باشید و تمامی شرکت‌ها (اعم از مسولیت محدود، سهامی عام و …)، موسسات، انجمن‌ها، نشریات و روزنامه‌ها و کلیه اشخاص حقوقی که در اداره ثبت شرکت‌ها و مؤسسات غیر تجاری، اتحادیه صنفی یا سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به ثبت رسید‌ه‌اند و شماره ثبتی دارند اجازه ثبت این پسوند ها را دارند که گزینه شرکت موسسه را انتخاب و ثبت فرم میزنید.

همانطور که در تصویر مشاهده می‌کنید، باتوجه به نوع دامنه‌ای که قصد خرید دارید، روی دکمه تکمیل فرم و دریافت شناسه کلیک کنید. در اینجا چون ما قصد خرید دامنه برای شخص حقیقی داریم روی گزینه اول کلیک میکنیم.

ایجاد شناسه ایرنیک

تکمیل اطلاعات فرم ثبت نام

همانطور که میبینید کلیه اطلاعات خود را طبق فرم خواسته شده وارد کنید. دقت کنید در هر فیلد یک نمونه متن در زیر آن قرار داده شده است. نکته مهم این است که اشخاص حقیقی داخل ایران از طریق نمایندگان ایرنیک (داخلی ) اجازه ثبت دامنه دارند و اگر کشور خود را غیر ایران انتخاب کنید امکان پرداخت ریالی ندارید و باید پرداخت یورویی انجام دهید. ضمنا عینا مانند مثال در انگلیسی و یا فارسی وارد کردن اطلاعات دقت کنید.

درمورد فیلد پرسش محرمانه لازم بذکر است که این قابلیت در زمانی که رمز عبور خود را فراموش کرده اید و یا میخواهید از داخل سایت ایرنیک DNS های دامنه خود را تغییر دهید این سوال از شما پرسیده خواهد شد. در این فیلد شما یک سوال به دلخواه خود که آن را همیشه خاطر خواهید داشت وارد کنید.

در فیلد پاسخ محرمانه نیز پاسخ سوالی که انتخاب کرده اید را وارد کنید. این پاسخ برای شما بدلایل ذکر شده بسیار مهم خواهد بود.

رابط‌های مجاز را نیز اگر میخواهید از سایت هاست سان و یا سایر نمایندگان ایرنیک دامنه خود را ثبت کنید نیاز است گزینه آزاد را انتخاب کنید. این گزینه نسبت به آزاد برای نمایندگان این مزیت را به شما میدهد که اگر خواستید دسترسی مدیریت DNS به همکاران خود را نیز بدهید این امکان فراهم باشد. ( امکان حذف دامنه فقط با مجوز توسط مالک دامنه و نه هیچ شخص دیگری مسیر خواهد بود)

ایجاد شناسه کاربری ایرنیک

بازنگری اطلاعات

حالا روی دکمه بازنگری کلیک کنید تا یکبار دیگر تمامی اطلاعاتی که پر کرده اید را برای شما بیاورد و در اینجا فرم پر شده را ملاحضه کنید که اطلاعات را صحیح وارد کرده باشید ضمنا توافقنامه (قوانین) ایرنیک را بخوانید و در پایان نام خود را به عنوان نام کامل سازنده شناسه وارد کنید و در نهایت بر روی دکمه توافق نامه کلیک کنید.کلیک روی این گزینه به معنی قبول تمامی شرایط و قوانین ایرنیک می‌باشد. چند لحظه منتظر بمانید و شناسه ساخته میشود و با صفحه‌ای مشابه تصویر زیر روبه‌رو خواهید شد.

تایید ایمیل

همانطور که میبینید شناسه ایرنیک ایجاد شد و شناسه به شما نمایش داده میشود. برای فعال سازی شناسه ایمیلی به شما ارسال میشود که رمز شناسه کاربری شما در آن وجود دارد. به ایمیل خود مراجعه کنید و با رمزی که ایرنیک برای شما ایجاد کرده یک بار وارد پنل کاربری خود در ایرنیک شوید و رمز عبور خود را تغییر دهید. پس از انجام اینکار شناسه کاربری شما فعال میشود.

ایمیل ایرنیک

پس از فعال سازی شناسه کاربری خود در ایرنیک میتوانید در هاست سان طبق مراحل زیر دامنه خود را ثبت کنید.

ورود به ایرنیک

 

حالا که شناسه ایرنیک خود را ایجاد کردید و پس از یکبار ورود آن را فعال کردید میتوانید با مراجعه به هاست سان ثبت دامنه خود را انجام دهید.

مرحله دوم: خرید دامنه IR. با قیمت ارزان

حالا که شناسه ایرنیک خود را ساخته اید نوبت ثبت دامنه میرسد. با مراجعه به https://hostsun.ir/domain.php نسبت به ثبت دامنه خود اقدام کنید.

ثبت دامنه

با انتخاب گزینه خرید و یا جستجوی دامنه مورد نظر خود از کادر بالا اقدام به ثبت سفارش کنید.

جستجوی دامنه

با جستجو نام دامنه وضعیت آزاد و یا ثبت بودن دامنه را به شما نمایش میدهد در صورتی که دامنه شما آزاد برای ثبت بود میتوانید تیک

همچنین هاست سان تعدادی دامنه پیشنهادی دیگر را بصورت خودکار برای شما جستجو میکند و به شما پیشنهاد میدهد که اگر دوست داشتید آنها را نیز ثبت کنید.

جستجوی دامنه

پس از انتخاب دامنه و کلیک روی دکمه افزودن به کارت صفحه ای برای شما باز میشود که از شما شناسه ایرنیک که ایجاد کرده بودید و DNS های مورد نظرتان را درخواست میکند.

اگر هاست خود را قبلا تهیه کرده باشید میتوانید با قرار دادن DNS های هاست خریداری شده در بخش مدیریت نام سرور ها به ادامه خرید خود ادامه دهید و یا در غیر اینصورت با کلیک بر روی گزینه ” هاستینگ ندارید برای افزودن کلیک کنید” را انتخاب کنید و هاست برای دامنه خود اضافه کنید.

پس از تکمیل مراحل فوق با کلیک روی دکمه بروز رسانی سفارش به صفحه پیش فاکتور منتقل میشوید.

پیش فاکتور

در این صفحه مروری بر لیست سفارشات خود بر هاست سان دارید ، اگر کد تخفیفی داشتید لحاظ کنید تا از فاکتور شما مبلغ تخفیف کسر شود.

پیش فاکتور

در مرحله بعد اگر از قبل در هاست سان عضو نشده باشید فرم مشخصات ثبت نام را برای شما می آورد و با ثبت اطلاعات بصورت فارسی میتوانید در هاست سان عضو شوید.

همچنین درصورتی که قبلا عضو هاست سان بودید با کلیک روی قبلا ثبت نام کردم جهت ورود کلیک کنید را انتخاب کنید و از شما ایمیل و رمز عبور ثبت نامی در هاست سان درخواست میشود را وارد میکنید

سپس در پایین صفحه نحوه پرداخت فاکتور را انتخاب کرده و پایین آن شرایط عضویت در هاست سان را خوانده و تیک قبول شرایط سرویس دهی را بزنید و روی دکمه تکمیل سفارش بزنید.

پرداخت فاکتور

اگر پرداخت آنلاین بانک را انتخاب کنید پس از انتخاب تکمیل سفارش منتقل به صفحه درگاه بانکی میشوید و پس از پرداخت بصورت اینترنتی پس از بازگشت از درگاه بانک و پرداخت موفق فاکتور دامنه شما بصورت آنی (بدون نیاز به تایید اپراتور) ثبت میشود.

همچنین درصورتی که پرداخت بصورت ثبت فیش را به دلایلی از جمله عدم امکان پرداخت آنلاین ( نداشتن رمز دوم) انتخاب کنید وارد صفحه مشخصات حساب ها میشوید .

ثبت فیش بانکی

پس از هدایت به صفحه پرداخت شما اطلاعات حساب بانکی ما را مشاهده میکنید . پس از واریز وجه به یکی از روش های دلخواه خود ، اطلاعات پرداخت خود را تکمیل کنید و دکمه ثبت را فشار دهید. کارشناسان ما در ۲۴ ساعت شبانه روز حتی ایام تعطیل فاکتور ثبت شده شما را مشاهده کرده و پس از تایید پرداخت دامنه شما فوری ثبت میشود.

لازم بذکر است پس از ثبت دامنه توسط ما وضعیت دامنه به حالت پرداخت شده – منتظر تایید میشود، که کارشناسان ایرنیک پس از تایید اسم دامنه دامنه شما فعال خواهد شد.

این پروسه در روز های کاری شرکت ایرنیک ( واحد ثبت ) انجام میشود.

آیا هنوز سوالی در این رابطه دارید؟

اگر هنوز سوالی در رابطه با آموزش ثبت دامنه IR. دارید لطفا سوالتان را از بخش چت در هاست سان مطرح کنید.  همچنین با شماره تلفن ۰۲۱۲۸۴۲۱۱۰۲ – ۰۳۱۳۳۳۹۱۷۶۵ تماس بگیرید و از کارشناسان فروش سوال خود را بپرسید.

همچنین برای ثبت دامنه میتوانید به این لینک مراجعه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید

بستن