آموزشسیستم مدیریت محتوا

آموزش سئو سایت در وردپرس

اگر از سایت وردپرسی استفاده میکنید، حتما برای شما سئوی سایتتان بسیار اهمیت دارد. برای سئو سایت وردپرسی حتما از افزونه Yoast Seo به عنوان محبوب ترین و با قدرت ترین افزونه سئو در وردپرس شناخته شده است.

شاید در جریان باشید که وردپرس به خودی سئوی خوبی ندارد و به تنهایی نمیتواند عامل رشد سئو سایت شما باشد. راه حل این مشکل استفاده از افزونه های سئو میباشد:

آموزش نصب افزونه YoastSeo در وردپرس

برای نصب افزونه وردپرس با مراجعه به بخش پنل مدیریت وردپرس خود بخش افزونه ها گزینه افزودن را کلیک کنید. حالا وارد مخزن افزونه های وردپرس میشوید، با جستجو Yoast Seo در بخش مخزن افزونه پیدا میشود. پس از یافتن افزونه گزینه نصب و فعالسازی را بزنید. درصورتی که مشکلی در نصب افزونه دارید با مراجعه به آموزش نصب افزونه در وردپرس میتوانید این مشکل را حل کنید.

اگر مطابق آموزش هاست سان مراحل را انجام دهید سئو خوبی برخوردار خواهید شد.

تنظیمات اولیه افزونه

برای انجام این کار یک روش خیلی ساده وجود دارد و ان هم این اینکه  به صورت نصبی (مانند نصب یک نرم افزار) به صورت قدم به قدم جلو بروید و تنظیمات را انجام دهید. اگر در وردپرس تازه وارد هستید این روش برای شما بهترین روش میباشد.

پس از نصب برنامه به منوی سئو رفته و تنظیمات اولیه را انجام دهید.

با ورود به این مرحله یکسری سوالات از شما پرسیده میشود که با پاسخ دادن به آنها نصب اولیه این افزونه تکمیل میشود.

پس از نصب اولیه شما با ورود به پست گذاری به هر مطلب میتوانید تنظیمات سئو مطالب را مطابق با آموزش زیر انجام دهید.

سئو مطالب وردپرس

اول از همه اینکه مطالب شما باید حد اقل دارای ۳۰۰ کلمه باشد، ضمنا مطالب باید دارای لینک گذاری باشند.

در زیر منوی مطلب تب Yoast SEO ظاهر میشود که در تب خوانایی میتوانید ببینید مطلب شما از لحاظ خوانایی چه ایراداتی دارد و آن ها را رفع کنید.

پس از رفع ایرادات خوانایی میتوانید در تب اول (سئو) عبارت کلیدی کانونی که همان عبارت اصلی مطلب شما میباشد مثال: آموزش سئو وردپرس را قرار دهید.

پس از آن گزینه ویرایش اسپینیت را بزنید و عنوان سئو و نامک و توضیحات متا را تغییر دهید تا ظاهر جست و جو و همچنین کلمات مورد جستجو برای مطلب شما در گوگل بهینه شود.

همچنین در بخش آنالیز سئو میتوانید مشکلات سئو خود را مشاهده کنید و مطابق ایراد هایی که گرفته شده مشکلات سئو خود را نیز حل کنید.

همچنین برای مطالب خود دسته بندی نیز انتخاب کنید. پس از انجام این موارد در منو سمت چپ مطلب نویسی خود گزینه برچسب ها وجود دارد.  همان هشتک ها و کلمات کلیدی هستند که مورد جستجو توسط مرورگر ها میباشد و از اهمیت بالایی برخوردار هست. معمولا بین ۷ الی ۲۰ عبارت کافی میباشد و این عبارات نباید خیلی طولانی باشد و همچنین خیلی کوتاه نیز نباید باشد . ضمنا کلمات کلیدی که استفاده میکنید حتما باید مربوط به محتوای پستی که میگذارید باشد تا محتوای شما بهینه تر باشد و از سئوی مناسبی برخوردار شود.

جهت راهنمایی و مشاوره سئو میتوانید با کارشناسان هاست سان در ارتباط باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *