آموزشمقالات

تفاوت حالت تعمیرات با به زودی

Coming Soon یا Maintenance

در صورتی که در جریان مدیریت وب سایتتان بوده باشید. با حالت “به زودی” یا “Coming Soon” و حالت تعمیرات یا ” Maintenance ” آشنایی دارید. آیا تفاوتی بین این دو وجود دارد ؟ آیا سئو سایت شما تحت تاثیر هیچ کدام از این دو قرار میگیرد ؟ برای درک بهترین این دو حالت با ما همراه باشید.

پلاگین

تعمیرات

پس از خرید دامنه و راه اندازی وردپرس، همچنان ظاهر و محتویات وب سایت شما تکمیل نگردیده اند. در این مواقع شما باید به نحوی به بازدید کنندگانتان اطلاع دهید که وب سایت به زودی راه اندازی میشود. راهکار هوشمندانه این است که از بازدیدکنندگانتان بخواهید تا آدرس ایمیلشان را در اختیارتان قرار دهند تا پس از راه اندازی وب سایت، به آن ها اطلاع داده شود. چه برای حالت تعمیرات و به چه برای حالت ” به زودی” ما به پلاگین نیاز داریم. اکثرا پلاگین های مربوط به این زمینه، هر دو عمل را برای ما انجام میدهند.

محبوب ترین پلاگین های “به زودی” عبارتند از:

Coming soon & Maintenance Mode

WordPress Coming Soon Plugin

Coming Soon WP

محبوب ترین پلاگین های حالت ” تعمیرات” عبارتند از:

Elementor

Under Construction

البته اکثر پلاگین های محبوب هر دو این اعمال را انجام میدهند.

حالت ” به زودی “

به زودی

وب سایت شما هنوز تکمیل نگردیده اما دامنه آن را خریداری کرده اید. چه میکنید ؟ میگذارید تا کاربران با یک صفحه ناقص و یا یک ارور مواجه شوند ؟ چنین چیزی به هیچ عنوان حرفه ای و پسندیده نیست. شما باید یک صفحه طراحی کنید که به کاربرانتان و همچنین به موتور های جست و جو اطلاع دهد که وب سایت شما به زودی راه اندازی میشود. به اینصورت موتور جست و جویی مانند گوگل متوجه وجود وب سایت شما خواهد شد.

حالت تعمیرات

در صورت تغییر تم وب سایتتان، وب سایت به صورت اتوماتیک برای چند ثانیه به حالت تعمیرات میرود. اما گاهی نیاز است تا وب سایتتان را برای چند ساعت در حالت تعمیرات نگه دارید. یا مثلا شما یک فروشگاه به وب سایتتان اضافه کرده اید. میتوانید وب سایتتان را اجرا کنید اما صفحه فروشگاه را در حالت تعمیرات نگه میدارید. هنگامی که از صفحه تعمیرات استفاده کنید، سئو شما آسیب نخواهد دید و کاربران نیز به مشکلی برخورد نخواهند کرد.

حرفه ای رفتار کنید

در صورتی که یک فروشگاه و یا واقعا هر وب سایت دیگری دارید. باید بدانید که توجه به کوچکترین نکات میتواند مخاطبان بیشتر و در نتیجه سود بیشتری برای شما به همراه بیاورد. وب سایتی که به نکات به ظاهر کم اهمیتی مثل حالت تعمیرات، توجه ویژه داشته و آن را شخصی سازی کرده، بسیار حرفه ای تر به نظر میرسد. در نتیجه کاربران احساس امنیت بیشتری در چنین وب سایتی خواهند داشت.

 

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید

بستن