آموزشمقالات

هاست لینوکس یا هاست ویندوز

هاست لینوکس بهتر است یا هاست ویندوز

اولین قدم برای ساخت یک سایت، انتخاب یک هاست خوب است. در هنگام خریداری هاست اکثرا دو انتخاب مهم دارید: هاست لینوکس و هاست ویندوز. آیا در عمل تفاوتی بین این دو وجود دارد ؟ کدامیک مناسب شماست ؟ با ما همراه باشید

نقاط قوت هاست لینوکس

هاست لینوکس

هاست لینوکس از زبان های: پایتان، PHP، Perl و سی جی آی پشتیبانی میکنند. درصد بالایی از سایت های دنیا با زبان PHP نوشته شده اند و با هاست های لینوکسی اجرا میشوند. به یاد داشته باشید که سیستم مدیریت محتوا وردپرس و جوملا با PHP نوشته شده اند و این میتواند برگ برنده لینوکس باشد چرا که لینوکس برای اجرای PHP بسیار پایدار تر از ویندوز است. اگر این موارد نیز برای شما قانع کننده نبود، باید بگوییم که لینوکس از MySQL نیز پشتیبانی میکند اما در مقابل ویندوز از MSSQL پشتیبانی میکند و پایداری مناسبی برای MySQL ندارد. در نهایت تمام این موارد به صورت ذاتی برای لینوکس صادق اند اما میتوان سرور های ویندوزی را نیز به نحو مناسبی برای پشتیبانی این موارد آماده کرد.

هزینه کمتر : به طور کلی، لینوکس رایگان و متن باز است. کسی که هاست را با سیستم لینوکس راه اندازی میکند نیاز به پرداخت هزینه ای به جز برای سخت افزار ندارد. اما برای هاست های ویندوزی باید ویندوز را از مایکروسافت خریداری کرد.

سبک تر و قابل اعتماد تر : لینوکس در مقایسه با ویندوز، از منابع سخت افزاری کمتری استفاده میکند.

وسعت بیشتر : سرور های لینوکسی از نرم افزار های بیشتری پشتیبانی میکنند.

سریع و ایمن تر : باز هم ماهیت اوپن سورس بودن لینوکس برایش برگ برنده محسوب میشود. امنیت سرور های لینوکسی بهتر از همتایان ویندوزی آنهاست. همچنین از سرعت بیشتری نیز برخوردارند. البته به یاد داشته باشید که امنیت یک هاست بیشتر به نحوه مدیریت و اجرای آن بستگی دارد. اما به دلیل گستردگی کاربران خانگی ویندوز، ویروس ها و بد افزار های بیشتری برای ویندوز ساخته شده اند.

نقاط قوت هاست ویندوز

هاست ویندوز

شرکت مایکروسافت توانسته در زمینه های مختلفی ورود کند. شاید مهمترین عامل انتخاب هاست ویندوز نیز همین باشد. هاست های ویندوز با برنامه های مایکروسافت سازگار ترند.

ساده تر : ویندوز برای کسانی که تازه میخواهند کارشان را شروع کنند، مناسب تر است. هاست ویندوزی ظاهر قابل فهم و مناسبی دارد.

سهولت به روز رسانی : هاست های ویندوز به آسانی و با چند کلیک آپدیت میشوند. اما پروسه به روز رسانی هاست لینوکس گاهی پیچیده است.

پشتیبانی طولانی مدت : شما مبلغی را برای استفاده از ویندوز میپردازید در مقابل هم مایکروسافت متعهد میشود تا سالیان سال از برنامه ویندوز پشتیبانی کند. بعضی از نسخه های لینوکس چنین نیستند.

 

در پایان این شما هستید که با توجه به مهارت ها  و نیازتان باید یکی از این دو را انتخاب کنید. نمیتوان از میان هاست لینوکس و هاست ویندوز یک برنده را بیرون کشید چرا که عملکرد هاست ها در اصل وابسته به نحوه پیکربندی آن هاست.

دیدن اینفوگرافی جالب سایت educba نیز به شما توصیه میشود.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *