دامنه

حالت شب در وردپرس

اضافه کردن حالت شب

روز به روز وب سایت ها ویژگی های جذاب تری پیدا میکنند. حالت شب از آن دست ویژگی ها است که در ابتدا کم اهمیت به نظر میرسد. اما اگر شما یک وبلاگ و یا یک وب سایت خواندنی داشته باشید، مخابطانتان پس از مشاهده حالت شب، بسیار خوشحال تر خواهند شد. حالت شب یا دارک مود مخصوصا مواقعی که نور محیط کم است به کمتر خسته شدن چشم ها کمک ویژه ای میکند.

افزودن پلاگین

چندین پلاگین جهت اعمال حالت شب بر وب سایت وجود دارد. از محبوب ترین این پلاگین ها میتوان به Blackout و WP اشاره کرد. در اینجا ما با پلاگین WP Dark Mode کار خواهیم کرد.

ابتدا وارد بخش افزونه ها میشویم و در قسمت سرچ اسم پلاگین دارک مود را سرچ میکنیم. افزودن پلاگین در وردپرس و استفاده از آن همیشه از آسان ترین وسریع ترین کار های روی کره زمین بوده است. پس از مشاهده مشخصات پلاگین مورد نظر روی گزینه دانلود کلیک میکنیم و سپس آن را فعال میکنیم.

حالت شب

تنظیمات قسمت فعال سازی

حالت شب

تنظیمات این پلاگین حالت شب بسیار ساده و قابل فهم است. پس از آنکه روی گزینه فعال سازی کلیک کردید در همان بخش، میتوانید به تنظیمات و کاربران دسترسی داشته باشید. به قسمت تنظیمات پلاگین وارد شوید و گزینه های مورد نظرتان را طبق میل شخصیات تنظیم کنید. از مهمترین این تنظیمات که باید به آن ها توجه کنید Enable OS aware Dark Mode است که به صورت پیش فرض وب سایت شمارا در حالت شب قرار میدهد. شما میتوانید این گزینه را به سادگی غیر فعال کنید.

تنظیمات شخصی سازی بسیاری برای پلاگین موجود هستند. اما در نسخه های رایگان به طور کلی تنظیمات محدود شده اند و برای دریافت حداکثر امکانات باید پلاگین هارا خریداری کنید.

اضافه کردن حالت شب به قسمت مدیریت

در مواردی مدیران سایت استفاده از حالت شب را ترجیح میدهند. پس از نصب افزونه WP Dark Mode وارد بخش تنظیمات افزونه شوید و گزینه Enable Backend Dark Mode را فعال کنید. پس از آن یک سوییچ Dark/Light  به قسمت بالای وب سایتتان افزوده میشود که میتوانید از آن استفاده کنید.

 

یادتان باشد که از رنگ های مناسب و شکیل برای وب سایتتان استفاده کنید. چرا که ظاهر شکیل قطعا وجه بهتری برای وب سایت شما ایجاد خواهد کرد. همچنین تاکید میکنیم که حالت شب این پلاگین به خوبی برای سایر دستگاه های هوشمند مانند تلفن همراه نیز به خوبی کار میکند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *