آموزش

نمایش حالت موبایل از کامپیوتر

مشاهده حالت موبایل از دسکتاپ

امروزه درصد بیشتری از بازدید کنندگان سایت ها، کاربرانی هستند که از تلفن های هوشمند برای مرور صفحهات وب استفاده میکنند. در مواردی پیش می آید شما میخواهید درستی تم و بخش های وب سایتتان را روی پلتفرم های دیگر بررسی کنید. در این  مقاله به شما آموزش میدهیم که چگونه حالت موبایل سایتتان را مشاهده کنید.

وردپرس

قبلا از سهولت کار با وردپرس گفته ایم. وردپرس همیشه کارهارا ساده کرده و هر وسیله ای برای هرکاری در اختیار ما قرار میدهد. به همین صورت، قادر خواهید بود تا به آسانی میتوانید حالت موبایل سایتتان را به سرعت مشاهده کنید.

وارد کنترل پنل سایت شوید. موس را روی بخش “نمایش” پنل کاربری نگه دارید. منو “سفارشی سازی” را انتخاب کنید.

حالت موبایل وردپرس

در قسمت پایین سمت راست صفحه سه آیکون “کامپیوتر”، “تبلت” و “گوشی” را مشاهده میکنید. آیکون گوشی را انتخاب کنید و از نتیجه لذت ببرید.

حالت موبایل وردپرس 2

 

گوگل کروم

با کروم شما میتوانید هر وب سایتی را از حالت موبایل تماشا کنید. به صفحه وب سایت مورد نظر بروید. روی صفحه راست کلیک کنید و گزینه “Inspect” را انتخاب کنید. با فشردن کلید ترکیبی ” Ctrl + Shift + M ” وارد حالت موبایل میشوید. میتوانید روی آیکون موبایل و تبلت نیز کلیک کنید.

حالت موبایل

فایرفاکس

حالت موبایل

فایرفاکس از معروف ترین نرم افزار های متن باز است و قابلیت های زیادی دارد. دقیقا مشابه با کروم. وارد صفحه ای که میخواهید نسخه موبایل را مشاهده کنید، شوید. راست کلیک کنید و گزینه ” Inspect Element ” را انتخاب کنید. حتی کلید میانبر نیز مشابه با کروم ” Ctrl + Shift + M ” است. همچنین میتوانید از آیکون ها نیز استفاده کنید.

 

نکته

تنها ریسپانسیو بودن سایت به معنی بهینه بودن سایت برای کاربران اسمارت فون ها نیست. برخی تغییرات دیگر نیز باید در نظر گرفته شوند. برای مثال کاربران تلفن های هوشمند تمایل کمتری به تایپ کردن دارند. آن ها میخواهند با یک ضربه به روی صفحه، به نقطه مورد نظرشان منتقل شوند. پاپ آپ ها و پنجره های تبلیغاتی و بستن آن ها، برای کاربران تلفن های هوشمند بسیار آزار دهنده هستند. فراموش نکنید که اکثر بازدید کنندگان وب سایت شما  کاربران  تلفن های هوشمند خواهند بود، پس انرژی بیشتری به بهینه سازی وب سایتتان برای تلفن های هوشمند، اختصاص دهید. به گزارش وب سایت HostingTribunal بیش از ۵۰ درصد بازدید کنندگان وب سایت ها، کاربران تلفن های هوشمند بوده اند. آن هارا دست کم نگیرید و حالت موبایل وب سایتتان را بهینه کنید.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *