آموزشمقالات

افزایش امنیت فضای ابری

ایمن سازی اطلاعات در فضای ابری

امروزه اکثر افراد مایلند تا اطلاعاتشان را همیشه و همه جا در دسترس داشته باشند. این مسئله در مورد بک آپ ها نیز صادق است. تصور کنید شما یک نقاش معروف هستید و باید تصاویر آثارتان را همیشه به همراهتان داشته باشید. بهترین کار، انتقال تصاویر آثارتان به تلفن همراهتان است. اما اگر تلفن همراهتان دزدیده شد چه ؟ فضای ابری به عنوان پاسخی برای این نیاز بشر توسعه یافته اند.

اقداماتی که برای بهبود امنیت اطلاعاتتان در فضای ابری باید انجام دهید

فضای ابری

صرفا آپلود مدارکتان بر روی یک سیستم ذخیره سازی و رها کردن آن ها به خودی خود، عقلانی نیست، باید چند نکته ساده را به خاطر سپرد.

سرویس های معتبر

از فضاهای ذخیره سازی ای استفاده کنید که شناخته شده اند و اطلاعات را رمزنگاری میکنند. هک کردن سیستم هایی که اطلاعات را رمزگذاری میکنند بسیار دشوار تر است و ریسک لو رفتن اطلاعات شما در صورت نفوذ به شبکه نیز کمتر است.

بی اهمیت ترین بخش

تقریبا تمام کاربران اینترنت، هنگام استفاده از یک سرویس جدید، با صفحه ای با عنوان “User Agreement” مواجه میشوشند که لیستی بسیار طویل است و شمارا از حقوقتان مطلع میکند. اما از آنجا که این لیست بسیار طولانی است کمتر کسی این لیست هارا مطالعه میکند. در صورتی که مطالعه کردن این لیست ها میتواند به شما بفهماند که اطلاعاتتان واقعا به صورت ایمن نگهداری میشوند یا نه؟ آیا اطلاعاتتان به کسی فروخته میشود ؟ آیا شرکت حق استفاده از اطلاعات شمارا دارد و …

از وای فای عمومی استفاده نکنید

پیش تر از به مخاطرات استفاده از وای فای عمومی پرداختیم و گفتیم که از این طریق هکر ها به آسانی میتوانند به اطلاعات شما دسترسی پیدا کنند. خواندن آن مقاله به شما توصیه میشود.

پسورد مناسب

استفاده از یک پسورد مناسب میتواند امنیت شمارا به طرز چشم گیری افزایش دهد. پسوردی که بیش از ۸ کارکتر دارد. کارکتر ها نباید پشت سر هم باشند و حتی کارکتر های مرسوم مانند QWER و QAZ نباید در پسورد شما استفاده شوند. تاریخ تولد میلادی و کلا هر چیز شناخته شده دیگری نباید جزئی از پسورد شما باشد. پسورد باید از کارکتر های مختلف تشکیل شده باشد و کاملا بی ربط باشد. همچنین باید حتما تایید دو مرحله ای را فعال کنید.

آپدیت

سیستم کاربریتان را آپدیت کنید و همیشه نرم افزار های امنیتی مناسب را روی آن نصب داشته باشید.

بهترین سرویس های ارائه خدمات ذخیره سازی

 

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید

بستن