مقالات

ریسک وای فای عمومی

امنیت وای فای عمومی

آیا شما هم از آن دسته افرادی هستید که هنگام مسافرت به دنبال هتل هایی که وای فای رایگان دارند میروید ؟ یا از آن دسته افرادی همیشه به دنبال وای فای عمومی هستند تا بتوانند از اینترنت رایگان استفاده کنند؟ هیچ چیز رایگانی در این دنیا وجود ندارد. برای بدست آوردن هر چیز، باید چیزی را در مقابل بپردازید. اگر پولی برای وای فای پرداخت نکرده باشید قطعا اطلاعاتتان را به جای پول، به یک نفر دیگر داده اید.در کل استفاده از وایفای رایگان توصیه نمیشود.

خطرات

وای فای

به طور کلی وای فایل رایگان در ابتدا یک حسن به حساب می آید. اما اینکه هر شخص دیگری با هر نیتی در کنار شما، به استفاده از همان وای فایل مشغول است کمی نگران کننده است. بله شما تنها میخواهید از اینترنت لذت ببرید اما افراد سود جوی بسیاری به دنبال منافع دیگری اند

حملات MitM

وای فای

حملات شخصی میانی یا MitM دقیقا به این معنی اند که هکر بین شما و اینترنت قرار میگیرد. هر چیزی که میفرستید و یا دریافت میکنید به هکر نیز نشان داده میشود. برای درک بهتر این موضوع تصور کنید که در حال حرف زدن با دوستتان هستید و کسی تمام حرف هایتان را میشنود و بعدا از آن ها سوء استفاده خواهد کرد.

دیتای رمز نگاری نشده

اکثر مودم ها قابلیت رمز نگاری اطلاعات را دارند اما ابتدا باید آن را فعال کنید. بسیاری از وایفای های عمومی اطلاعات شما را رمز گذاری نمیکنند و هر شخصی در آن شبکه میتواند به اطلاعاتتان دسترسی پیدا کند.

بد افزار

هکر ها میتوانند با شناسایی حفره های امنیتی موجود در مودم وای فای عمومی، اقدام به ارسال بدافزار برای کاربران آن مودم کنند. در این مورد شما هیچ کنترلی نخواهید داشت. بدون آنکه متوجه شوید و در یک لحظه، هکر بد افزارش را وارد گوشی شما میکند.

وای فای تقلبی

در موارد بسیاری یک فرد سود جو با راه اندازی یک هات اسپات با اسمی مشابه اسم وایفای اصلی اقدام به دزدی اطلاعات شما میکند. برای مثال در لابی هتل، فرد هکر هات اسپاتی با نام  هاست سان وای-فای راه اندازی میکند و شما به سادگی اطلاعتتان را در اختیار هکر قرار خواهید داد.

 

در این مقاله کوشیدیم تا شمارا با خطرات وایفای عمومی آشنا کنیم، در آینده به راه های بدست آوردن حداکثر ایمنی در این وای فای ها خواهیم پرداخت. ضروریست تا همیشه حریم شخصیتان را در اینترنت حفظ کنید و در این موضوع کوچکترین ریسکی را قبول نکنید.

شاید فکر کنید که اطلاعتتان برای افراد دیگر فاقد هر گونه ارزشی هستند. اما اینطور نیست، بسیاری از هکر با توسعه بد افزار هایی، اطلاعات شما را گروگان میگیرند. و یا در مقابل منتشر نکرد اطلاعاتتان از شما اخاذی میکنند. در نهایت وارد شدن ویروس به دستگاه شما، دستگاه را کند و غیرقابل استفاده میکند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید

بستن