مقالات

حمله Ddos چیست؟

امروزه بزرگترین نگرانی امنیت در اینترنت، مبحث حملات DDoS هست. اگر نمیدانید حملات دیداس چیست با ما همراه باشید.

اگر در حال حاظر درگیر حملات دیداس هستید روی ثبت نام – آموزش کلود فلر کلیک کنید و هرچه سریعتر بصورت رایگان جلوی این حملات را بگیرید.

حمله DDoS چیست؟

حمله ddos یا (denial of service attack) به عبارتی یعنی سرازیر کردن تقاضاهای زیاد به یک سرور و استفاده بیش از حد از منابع (cpu ، دیتابیس، پهنای باند، رم و…) به صورتی که سرویس دهی آن دچار اختلال شود یا سرور قطع شود.  در این نوع حملات در یک لحظه یا حمله مداوم از طریق کامپیوترهای مختلف میباشد. به یک سرور درخواست دریافت اطلاعات می شود و به دلیل محدود بودن قدرت پردازش سرور به کاربران در وضعیت عادی ، دچار وقفه در سرویس دهی یا حتی down شدن آن می شود.

حملات DDoS با استفاده از چند سیستم کامپیوتری در معرض خطر به عنوان منابع حمله ترافیک عملیات انجام میدهند. سیستم هایی که مورد حمله قرار می گیرند، شامل کامپیوتر ها و دیگر منابع شبکه می باشند.

روش کار حمله DDoS

حمله DDoS از یک مهاجم برای کنترل یک شبکه از دستگاه های آنلاین و انجام حمله نیاز است. ماشین ها و دیگر دستگاه ها (مانند دستگاه های IoT و کامپیوترها) با نرم افزارهای مخرب حمله میکنند و هر کدام به یک روبات تبدیل می شوند. پس از آن مهاجم کنترل از راه دور گروهی از ربات ها را در دست میگیرد.

 

انواع حملات DDoS چیست؟

برای درک اینکه حملات DDoS مختلف چگونه کار می کنند، لازم است با نحوه لایه و اتصالات شبکه اشنا شویم. یک اتصال شبکه در اینترنت از بسیاری از اجزای مختلف یا لایه تشکیل میشود. مثل شروع ساختن یک خانه از سطح زمین، در مدل هر مرحله هدف متفاوتی دارد. مدل OSI که در زیر نشان داده شده است، یک چارچوب مفهومی است که برای توصیف اتصال شبکه در ۷ لایه متمایز استفاده می شود.

در حالی که تقریبا تمام حملات DDoS شامل غافلگیر کردن یک وسیله یا شبکه  هدف با ترافیک می شوند، حملات را می توان به سه دسته تقسیم کرد. مهاجم ممکن است از یک یا چند بردار حمله مختلف استفاده کند یا به طور بالقوه بردارهای چرخه حمله بر اساس اقدامات متقابلی که توسط هدف انجام می شود پایه ریزی می گردد.

هر زمان که به شما حمله دیداس شد میتوانید با استفاده از فایر وال های امنیتی جلوی این حملات را بگیرید. این فایر وال حا به صورت رایگان و یا پولی ارائه میشود. برای دریافت فایر وال جلوگیری از اتک به صورت رایگان میتوانید از سایت کلود فلر استفاده کنید که اموزش آن در مقاله مجزا آموزش داده شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *