مقالات

اهمیت ویدئو در اینترنت

ارزش محتوای ویدئویی

با افزایش سرعت اینترنت و ارائه بسته های حجیم تر از طرف شرکت های خدمات اینترنتی، افراد بیشتری مایل به مشاهده ویدئو ها شده اند. خواندن و جست و جو در میان انبوه کلمات، کمتر از قبل سرگرم کننده است. امروزه کاربران مایلند تا ویدئو های کوتاه تماشا کنند تا مطلبی آموزشی را از ابتدا تا انتها بخوانند. پس برای درک بهتر اهمیت ویدئو ها، با ما همراه باشید.

فراگیر تر شدن ویدئو ها

امروزه کاربران اینترنت بسیار بیشتر از قبل از سرویس های اشتراک گذاری ویدئو استفاده میکنند. با نگاه به آمار موسیقی هایی که در یوتوب منتشر شده اند در می یابیم که در بسیاری از مواقع، بازدید یک آهنگ خاص در یوتوب، بیشتر از بازدید همان آهنگ در سرویس ها موسیقی بوده است. این آمار ممکن است ابتدا ساده و بی اهمیت به نظر برسند اما اگر دقیق نگاه کنیم، در می یابیم که ویدئو ها چند منظوره هستند و قابلیت گنجایش تمام مطالب اینترنت در قالب ویدئو فراهم است.

اگر شما یک وب سایت آموزشی داشته باشید میتوانید تمام مطالبتان را در قالب ویدئو های سرگرم کننده ارائه دهید. اگر حتی یک فروشگاه داشته باشید، میتوانید برای تک تک محصولاتتان، ویدئو های تبلیغاتی جذب کننده، بسازید.

امروزه، سرعت اینترنت دیگر یک مشکل نیست. سرویس هایی مثل یوتوب و آپارات، توانسته اند تعداد بسیار زیادی کاربر جذب کنند. در دنیا، یوتوب پس از گوگل، محبوب ترین وب سایت است. در ایران نیز آپارات پس از گوگل محبوب ترین وب سایت است. با نگاه به همین آمار ساده، میتوانیم راهکار های تبلیغاتی به روز تری ارائه دهیم.

بهترین راه برای دیده شدن تبلیغات

کلیپ ویدئو

اگر به دنبال شناساندن نام تجارت و کسب وکارتان به مردم هستید، باید راهکار های تبلیغاتی به روز و مدرن را دنبال کنید. اهمیت ویدئو های تبلیغاتی بر هیچکس پوشیده نیست. تبلیغات تلوزیونی طی چندین دهه در دسترس بوده اند و امروزه اینترنت نیز در کنار تلوزیون توانسته بستر خوبی برای تبلیغات فراهم کند.

همچنین به دلیل زیرساخت و امکانات بهتر، یک کاربر اینترنت سریعتر میتواند به اطلاعات آگهی و وب سایت فروشنده و … دسترسی پیدا کند. در صورتی که کاربران تلوزیون نمیتوانند بلافاصله به وب سایت آگهی دسترسی داشته باشند. در مقابل تلوزیون همچنان از اعتبار بیشتری برخوردار است. تبلیغ شما در اینترنت میتواند برای همیشه در دسترس بماند اما در تلوزیون تنها برای مدت کوتاهی در دسترس خواهد بود.

به هر حال اگر به دنبال جذب کاربر و شناساندن کسب و کارتان به کاربران هستید، باید ویدئو هارا بسیار جدی بگیرید. انتشار محتوای ویدئویی در سایتی مانند آپارات رایگان است و میتواند بازدید بسیار زیادی برای شما فراهم کند.

چگونه کاربران بیشتری جذب کنید

کلیپ

کاربران را ماهی های یک دریا در نظر بگیرید و ویدئو هایتان را قلاب ماهی گیری. اگر شما بتوانید کلیپ هایتان را در محبوب ترین سرویس های اشتراک گذاری ویدئو آپلود کنید، قلاب های بیشتری فراهم کرده اید. همچنین اگر کیفیت محتوای کلیپ را بالا ببرید، طعمه های دلنشین تر و جذاب تری برای ماهی ها فراهم کرده اید. یادتان باشد کاربران بیشتری در حال استفاده از موبایل و تلفن همراه هستند پس باید محتوایتان را برای کاربران تلفن های هوشمند نیز بهینه کنید.

سئو ویدئو

بله سئو برای کلیپ ها نیز صادق است. ارائه نام و توضیحات مناسب به همراه انتخاب Thumbnail جذاب، در بالا بردن بازدید ویدئوی شما بیشترین اهمیت را دارد. در ادامه به حجم و زمان کلیپ توجه کنید. کاربران به کلیپ های کوتاه علاقه بیشتری نشان میدهند اما باید طول مناسب کلیپ را رعایت کنید. همچنین حجم و کیفیت کلیپ باید متعادل باشد. اگر قصد انتشار کلیپ های تبلیغاتی دارید باید از سرویس هایی نظیر آپارات استفاده کنید اما کلیپ های آموزشی را تا جایی که میشود روی وب سایت خودتان قرار دهید. اگر به ناچار مجبور شدید ویدئویی را روی آپارات آپلود کنید، مطمئن شوید که پس از کلیک بر روی کلیپ، سایت آپارات ( یا هر سرویس دیگری ) در پنجره جدید باز شود تا سایت شما همچنان در دسترس باشد.

نتیجه

به طور کلی ویدئو ها از مهمترین شیوه های تبلیغاتی هستند. همچنین با ارائه ویدئو های مناسب و نوشتن آدرس سایتتان در ویدئو، میتوانید کاربران بیشتری برای وب سایتتان جذب کنید. به یاد داشته باشید که ساخت ویدئو ، هزینه بر و زمان بر است اما در نهایت ارزش بسیار بالایی نیز دارد.

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید

بستن