مقالات

وردپرس چیست

WordPress

بیایید تصور کنیم که شما قصد ساخت یک وب سایت را دارید. چگونه میخواهید مطالب و مقالات خود را مدیریت کنید؟ شما به ابزاری احتیاج دارید که در نهایت سادگی و ظرافت مطالب شمارا مدیریت کند. به عبارت تخصصی تر، شما به یک سامانه مدیریت محتوا نیاز دارید. وردپرس نه تنها یک سرویس وبلاگ دهی خوب است بلکه یک سامانه مدیریت محتوا عالی( CMS ) نیز هست.

معرفی کلی

 

وردپرس در ابتدا تنها یک وب سایت ارائه دهنده خدمات وبلاگ نویسی بود. شما با ثبت نام در سایت آن میتوانستید وبلاگ رایگان خودتان را بسازید. اما چندی بعد (سال ۲۰۰۳ )، وردپرس به صورت یک سیستم مدیریت محتوا متن باز (اوپن سورس ) شروع به کار کرد. به گزارش CreativeMinds بیش از ۴۴۵ میلیون وب سایت یعنی چیزی در حدود ۳۵ درصد از کل وب سایت های دنیا، از وردپرس استفاده میکنند. انعطاف پذیری بالا، کاربر پسند بودن و گوناگونی بالای افزونه ها، وردپرس را به یک انتخاب عالی تقریبا برای هر استفاده ای، تبدیل کرده است. امروزه تنها ۶ درصد از کل کاربران وردپرس، از آن تنها به عنوان ابزار وبلاگ نویسی استفاده میکنند.

ویزگی ها

 

امنیت : با اینکه هیچ برنامه ای ۱۰۰ درصد ایمن نیست و راه هایی برای نفوذ به هر برنامه ای وجود دارد. اما با وجود توسعه دهندگان و کاربران بسیار پویا، وردپرس توانسته، امنیتش را روز به روز بهبود بخشد.

متن باز : متن باز بودن به سادگی یعنی: برنامه به هیچ شخص و شرکت خاصی تعلق ندارد و توسعه دهندگان زیادی جهت بهبود ساز و کار برنامه، با یکدیگر همکاری میکنند. حتی خود شما هم میتوانید تغییراتی که میخواهید را روی یک برنامه اوپن سورس اعمال کنید. همچنین اکثر برنامه های متن باز به صورت رایگان قابل استفاده اند.

متعلق به همه : وردپرس تقریبا برای تمام دسته بندی ها مناسب است. فرقی نمیکند که شما قصد راه اندازی یک وب سایت تجاری را دارید و یا یک وب سایت شخصی، در هر میتوانید روی وردپرس حساب کنید.

وردپرس

وردپرس

طراحی های گوناگون : هزاران دیزاین مختلف برای وردپرس وجود دارد. شما میتوانید همین الان از آن ها استفاده کنید. بعضی از این طراحی ها حتی به رایگان قابل دسترسی هستند.

منعطف : وردپرس با هر اندازه از صفحه ها سازگار است. یعنی شما میتوانید با گوشی، تبلت، کامپیوتر و … از وبسایت وردپرسی خود استفاده کنید.

کاربر پسند : وردپرس بسیار ساده و شکیل طراحی شده. با اندک آموزش و آگاهی از مسائل وب سایت، شما قادر خواهیم بود به بهترین شکل وب سایتتان را مدیریت کنید.

افزونه ها : شما میتوانید افزونه های کارآمد و جالب زیادی برای وردپرس پیدا کنید. تنوع افزونه های وردپرس بسیار زیاد است. برای مثال شما میتوانید برای بهبود سئو سایتتان از افزونه YoastSEO استفاده کنید. همچنین نصب افزونه ها بسیار ساده و قابل فهم است.

وبلاگ دهی : ساختن یک وبلاگ برای وب سایتتان بسیار آسان و سریع است.

ویژگی های وردپرس به همین موارد خلاصه نمیشوند و البته نقص هایی را هم میتوان برای این سیستم بر شمرد. در آینده و در مقالات مجزا به این قبیل مطالب خواهیم پرداخت.

مراحل استفاده

برای ساخت وب سایت، به موارد زیر نیاز دارید:

  1. یک هاست خوب : انتخاب یک هاست با کیفیت بسیار حائز اهمیت است. ایمنی، سرعت و بازدید بهتر از جمله برتری های یک هاست خوب اند.
  2. یک نام خوب : انتخاب یک نام خوب بسیار میتواند به بازدید وب سایت شما کمک کند.
  3. نصب وردپرس روی سایتتان

در آینده به صورت مجزا، به آموزش نصب وردپرس خواهیم پرداخت.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید

بستن