مقالات

پسورد منیجر چیست ؟

آیا میتوان به پسورد منیجر ها اطمینان کرد؟

۱۰ سال پیش دو یا سه اکانت در اینترنت تمام نیاز های مارا برآورده میکرد. از طرفی تهدید های خاصی نیز وجود نداشت. امروزه هر شخص بیش از ۲۰ اکانت فعال در اینترنت دارد و اکثرا از پسورد های مختلفی برای اکانت هایشان استفاده میکنند. با این حساب مدیریت پسورد ها دیگر به آسانی قبل نیست.

پسورد منیجر چیست؟

نوشتن پسورد ها بر روی یک دفترچه در ابتدا راهکار مناسبی به نظر میرسد اما تنها برای کسانی مناسب است که از کامپیوتر خانگیشان وارد اکانت هایشان میشوند. افرادی که همیشه و در هر جا در حال استفاده از اینترنت هستند به احتمال زیاد دفترچه رمزشان را به دنبال خودشان نمیبرند و از طرفی کمتر کسی به فکر تهیه دفترچه رمز می افتد. از این رو سایت ها و سرویس های مختلفی سعی در ارائه خدمات امنیتی کرده اند تا پسورد شما را به ایمن ترین شکل ممکن نگه دارند. با ساختن یک حساب کاربری در این سرویس ها میتوانید آدرس سایت هدف، نام کاربری و رمز عبور حساب کاربریتان را در این سیستم این سرویس های ذخیره کنید و هرگاه نیاز داشتید پسوردتان را دریافت کنید.

امکانات پسورد منیجر ها چیست؟

سرویس های شناخته شده خدمات رقابتی و اغلب مشابه ای را ارائه میدهند. از جمله این خدمات میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ذخیره و نگهداری بی نهایت پسورد
  • امکان اشتراک گذاری پسورد ها بین اعضا خانواده
  • رمزنگاری پیشرفته
  • جای گذاری خودکار نام کاربری و رمز
  • پشتیبانی از اثر انگشت
  • پشتیبانی از سیستم تشخیص چهره
  • آپدیت خودکار پسورد های قدیمی
  • هشدار هک شدن سیستم

تفاوت عمده پسورد منیجر ها نحوه ذخیره سازی پسورد است. پسورد منیجر هایی که بر پایه مرورگر هستند مانند کروم و فایرفاکس، پسورد را روی مرورگر ذخیره میکنند. البته در صورتی که مرورگر را با حساب کاربریتان سینک نکنید. و سایت ها و سرویس های دیگر، اطلاعات شما را روی سرور هایشان ذخیره میکنند.

چرا پسورد منیجر ها هنوز کاملا مورد اعتماد نیستند؟

تعداد زیادی از افراد به دلیل حفظ حریم شخصیشان هنوز مایل نیستند تا رمز اکانت های حساسشان را بر روی مرورگر و… ذخیره کنند. از طرفی جانب احتیاط را باید رعایت کرد و نباید تمام پسورد هایمان را در محیط اینترنت ذخیره کنیم مگر اینکه دلیل خوبی داشته باشیم. با تمام این اوصاف هیچ سیستمی نیست که به اینترنت متصل باشد و هک نشود. شاید هنوز هم دفترچه کاغذی بهترین انتخاب باشد.

محبوب ترین پسورد منیجر ها

پسورد منیجر

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *