آموزش

تنظیمات دیدگاه ها در وردپرس

شخصی سازی طریقه دریافت کامنت کاربران

وردپرس همیشه ساده ترین و راحت ترین راه را برای هر کاری در اختیار ما میگذارد. در ابتدا که وب سایتتان را راه اندازی کرده اید، با دیدن کامنت های کاربرانتان دلگرم میشوید و به تمام آن ها پاسخ میدهد. رفته رفته وقت شما پر میشود و کامنت های بسیار زیادی برای شما نوشته میشود که پاسخگویی به همه آنها مقدور نیست. همچنین گاهی شما میخواهید به دیگر تنظیمات دیدگاه ها دسترسی داشته باشید. امروز مقاله ای در مورد دیدگاه ها برایتان گردآوری کرده ایم.

غیرفعال کردن نوتیفیکشن دریافت دیدگاه

 

اگر وب سایت معروف و محبوبی دارد، پس با کامنت های زیادی نیز مواجه میشوید، به صورت خودکار وردپرس پس از دریافت هر دیدگاه، برای شما نوتیفیکیشن و ایمیلی را ارسال میکند. اما این مناسب وب سایت هایی با نرخ بالای کامنت نیست. اگر میخواهید ایمیل دریافت دیدگاه را دریافت نکنید باید به بخش “تنظیمات” کنترل پنل وردپرس بروید. سپس وارد بخش ” گفتگو” شوید. به آپشن های زیادی دسترسی خواهید داشت که باید در شاخه ” برایم ایمیل بفرستید هرگاه ” یا چیزی مشابه به آن، تیک گزینه های مرتبط را بردارید.

غیرفعال کردن درخواست ایمیل کاربر

به صورت پیش فرض، کاربران برای ارسال دیدگاه باید ایمیل و نامشا را وارد کنند. اما بسیاری از کاربران مایل به نوشتن ایمیلشان نیستند و این پرسه آن ها را از نوشتن دیدگاهشان منصرف میکند. برای حل این موضوع باید به تنظیمات دیدگاه ها برویم. ابتدا به بخش تنظیمات بروید و  سپس در قسمت گفتگو از شاخه ” دیگر تنظیمات دیدگاه‌ها ” تیک گزینه ” نویسنده دیدگاه… ” را بردارید.

غیرفعال کردن کامنت های یک مطلب پس از دوره زمانی مشخص

تنظیمات دیدگاه ها

اگر وب سایت شما اخبار را پوشش میدهد و نمیخواهید کاربرانتان پس از گذشت چند روز، قادر به ارسال دیدگاه پایین آن مطلب نباشند باید اینگونه عمل کنید.

به بخش تنظیمات و سپس گفتگو بروید. گزینه ” Automatically close comments on posts older than ” از شما میخواهد که یک عدد را وارد کنید. این عدد مدت زمانی است که کاربر میتواند دیدگاهش را بر روی همان مطلب ارسال کند. مثلا اگر شما عدد ۱۰ را وارد کنید، کاربرانتان پس از ۱۰ روز دیگر نمیتوانند برای یک پست خاص، دیدگاه بنویسند.

به طور کلی بخش تنظیمات دیدگاه ها در وردپرس بسیار منعطف است و میتوانید امکانات زیادی را برای آن تعریف کنید. در آینده به پلاگین های برتر این زمینه نظیر JetPack میپردازیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید

بستن