مقالات

خطرات بازی های کامپیوتری

آیا بازی های آنلاین ایمن هستند ؟

بازی های کامپیوتری نیز مانند هر بخش دیگر اینترنت، بستر تهدیدات فراوانی هستند. با رعایت برخی نکات میتوان با خیالی آسوده به ادامه بازی پرداخت. چنانچه شما نیز از طرفداران گیم های آنلاین هستید حتما این مقاله را مطالعه کنید.

خارج از بحث

این بخش تنها چند کلمه حرف حساب با گیمر هاست و به بدنه اصلی مقاله ارتباطی ندارد، پس اگر به دنبال کلیت مقاله هستید، بخش بعدی را مطالعه کنید. بازی های رایانه ای در ابتدا کم هزینه ترین، در دسترس ترین، کم خطر ترین و مهیج ترین تفریح برای بسیاری از جوانان به نظر میرسند. اما نویسنده این مقاله خود کاربر استیم، اوریجین، یو پلی و… است. صرفا میخواهیم از این جایگاه استفاده کنم تا چند نکته در مورد زندگی را به شما یادآوری کنم. با تجربه ۲۰ سال بازی کامپیوتری و ۱۲ سال بازی آنلاین به شما میگویم که گیم های آنلاین، شما را از زندگی دور میسازند. لذت های زندگی را در ذهن شما کور میکنند و بدنتان را فرسوده و ضعیف میکنند.

بیماری هایی مثل تونل کارپارس و سندروم های عضلانی مختلفی دستان شما را تهدید میکنند. زانو ها و مفاصل پاهایتان رفته رفته ضعیف خواهند شد. ذهن خلاقتان توانایی هایش را از دست میدهد و پر از خشم و نفرت میشود.  به هیچ عنوان به بازی و مخصوصا بازی های آنلاین به چشم یک تفریح و راه کسب درآمد نگاه نکنید. بله میدانم فلان شخص و … چه ها که نکرد. از زندگی لذت ببرید، ورزش کنید و سلامت بدنتان را حفظ کنید.

رایج ترین تهدیدات

بازی

آلوده شدن

اگر آلوده شدن به ویروس گیم های کامپیوتری را حساب نکنیم. کسانی که مدام به فکر دانلود بازی های رایگان و هکی هستند سرانجام در دام ویروس های مختلفی می افتند و اطلاعاتشان  را در دسترس هکر قرار خواهند داد. حتی معروف ترین و محبوب ترین وب سایت های ایرانی که بازی های رایگان برای دانلود قرار داده اند نیز گاها فایل گیم هارا کامل اسکن نمیکنند. همیشه بازی هارا اورجینال و از نرم افزار هایی مثل استیم دریافت کنید.

دزدیدن اکانت

بسیاری از فروشگاه های اینترنتی حتی پس از آنکه نام و آوازه ای برای خود ساختند اقدام به سرقت اکانت کاربران مختلف میکنند. افراد متفرقه ای نیز با حیله های گوناگون اکانت و دارایی های شمارا به سرقت میبرند. هیچ وقت و تحت هیچ شرایطی اجازه ندهید کسی به نام کاربری و رمز عبور اکانت گیم شما دسترسی داشته باشد.

سرور های نا امن

با بازی بر روی سرور هایی که رسمی نیستند و به شرکت اصلی بازی تعلق ندارند اطلاعاتتان را در معرض خطر قرار داده اید. ممکن است سرور از شما بخواهد تا فایل هایی را دانلود کنید و ویروس را از این طریق به راحتی به کامپیوتر شما تزریق کند. همیشه تحت هر شرایطی سعی کنید از سرور های اصلی بازی استفاده کنید.

مشکلات روانی

در نهایت مهمترین آسیبی که شمارا تهدید میکند مشکلات و آسیب های روانی گیم ها و مخصوصا بازی های آنلاین است. بدون آنکه متوجه شوید کم کم خلق و خویتان تغییر میکند. بله ممکن است مثل خیلی از گیمر های دیگر بگویید که نه بازی هایی مانند شبیه ساز کشاورزی و فال گایز و … چطور روی روان ما آثار بد بر جای میگذارند. پاسخ در دل دیگر بازیکنان قرار گرفته.  افراد با نیت های فراوانی شمارا به رقابت دعوت میکنند و در نهایت سعی میکنند با به کار گیری حیله های روانی شما را آزار دهند. مواجه با حجم زیاد انرژی منفی این افراد در نهایت به شما آسیب های روحی فراوانی وارد میکند.

چند پیشنهاد

  • از پسورد های متفاوت برای اکانت هایتان استفاده کنید.
  • ایمیل اصلیتان را تنها به بازی ها اختصاص دهید.
  • تنها از نرم افزار های شناخته شده استفاده کنید.
  • روی سرور های کمتر شناخته شده بازی نکنید.
  • تنها از شبکه های شخصی جهت بازی کردن استفاده کنید.
  • اطلاعات شخصیات را روی اکانت گیم هایتان ذخیره نکنید.
  • از نرم افزار های امنیتی مثل کسپراسکای استفاده کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید

بستن